Maršruts

Par godu tiem, kuriem nav laika, Eirāzijas kartē ar sarkanu svītru ievilku mūsu maršrutu – viss vienuviet un pārskatāmi. Savukārt tiem, kas ir orientēti uz sīkumiem, lejā atradīsies vēl kaudzīte karšu, kur detalizētāk aprakstīts teju katra pietura, ar bildēm un visu pārējo. Tā kā laipni aicinu arī skrollēt tālāk.

Mazliet zemāk atradīsi kartes, kurās vari vizuāli redzēt, kur un pa kādiem ceļiem esam izbraukuši. Rezultāts gan sanācis tāds nekonsekvents – vietām esmu atzīmējis pavisam nebūtiskus punktus, kur apstājāmies vien uz dažām stundām, un vietām esmu izlaidis vienu otru pieturu, kur pavadījām pat nakti (dažreiz vienkārši pats īsti nezinu, kur tieši atradāmies). Visas kartes ir iezūmojamas un izzūmojamas labākai pārskatīšanai, pie katra pieturas punkta pieliku bildi, īsu aprakstu vienā-divos teikumos un linku (-us), kas ved uz rakstu (vai noteiktu bildi fotoatskaitē), kur var par konkrēto vietu palasīt un uzzināt vairāk. Pie visas šīs informācijas vari tikt, uzklikšķinot uz pieturas marķējuma – dzeltenās zvaigznītes.

Varbūt kartēs (un pieturas punktu linkos) atrodamā informācija noderēs galamērķu izvēlē, savu ceļojumu plānošanā vai vienkārši izglītošanās nolūkos. Ja mūsu iekrātie materiāli patiešām kaut kam noder, es ļoti priecāšos, ja atsūtīsi vēstulīti (harijs@karijs.lv) un pastāstīsi par to. Gribas taču, lai neesmu visu šo darījis pa tukšo, hehe.

Īsumā pastāstīšu, kāpēc ceļojuma gaita attēlota nevis vienā kopējā, bet gan veselās trijās atsevišķās kartēs. Es, protams, varētu izlikties, ka tur slēpjas kaut kāda milzu loģika (piemēram, pirmās kartes maršruts izbeidzas vietā ar nosaukumu Doņi Muriči, tas, protams, ir loģisks noslēgums veselam ceļojuma posmam, haha), bet patiesībā ir tā, ka gūgles My Maps neļauj vienā kartē ielikt vairāk par desmit slāņiem, bet vienā slānī – vairāk par desmit maršruta galapunktiem, kas mūsu ceļojuma gadījumā ir daudz par īsu. Vājas iepriekšējās izpētes rezultātā, ierobežojumus atklāju tikai tad, kad pie tiem biju nonācis, un tajā brīdī jau vairs nešķita prātīgi daudzās iztērētās darba stundas vienkārši mest miskastē, un mainīt karšu veidošanas pakalpojumu sniedzēju.

Kartes sakārtotas hronoloģiskā secībā. Sāksim ar pirmo karti, kurā attēlots ceļš no mājām līdz pat jau iepriekš minētajai Doņi Muriči. Visu šo ceļu (neskaitot dažas vietas, piemēram, kalnu virsotnes, kur nekā citādi kā vien kājām piekļūt nevar) veicām savā maģiskajā busiņā.

Otrās kartes maršruts sākas no tās pašas vietas, kur beidzās iepriekšējais – Doņi Muriči. Šeit es izvēlējos gūgles ierobežojumiem parādīt vidējo pirkstu un maršrutu izbeigt tur, kur pašam gribas (nevis tur, kur ierobežojumi piespiež) – Batumi, Gruzijā. Jo tieši Batumi bija vieta, kur vēl pēdējo reizi mājām ardievas automobilim un tālāk devāmies ar sabiedrisko transportu vai stopiem.

Trešā karte, tātad, sākas ar nakts vilcienu Batumi-Tbilisi un beidzas Taizemes galvaspilsētā Bangkokā. Tas, protams, atkal tikai loģisku apsvērumu dēļ – Bangkokā mēs satikām no Latvijas ciemos atbraukušos čomus, kas loģiski noslēdza kārtējo ceļojuma posmu. Nepavisam ne gūgles ierobežojumi, nē, nē. Ievēroji, ka daļa zvaigznīšu te pēkšņi ir sarkanas? Ar tām esmu atzīmējis vietas, kurās jau esam pabijuši, bet vēl neko neesam paspējuši par tām uzrakstīt/nopublicēt. Tikko blogā parādīsies raksts/fotoatskaite, zvaigznīte kļūs dzeltena, un tai, kā jau visām normālām dzeltenajām zvaigznītēm, pienāksies bilžuks, aprakstiņš un links uz rakstu. Droši vien pamanīsi arī, ka pa vidam starp visām dzeltenajām zvaigznītēm ielavījušās arī divas dzeltenas adatas (nezinu, vai tās ir adatas, bet noteikti atpazīsi), kuras norāda vienu no diviem vienīgajiem ceļojuma posmiem, ko nemērojām pa zemi. Nosacīti bīstamajām Baločistānas provincēm (viena Irānā, otra – Pakistānā) pārlidojām pāri tērauda putnā.

Pēdējā, ceturtā karte sākas Bangkokā un beidzas Rīgā! Tātad, pēdējais šeit atzīmētais punkts ir mājas! Šeit gan pagaidām visas zvaigznītes sarkanas, bet gan jau kaut kādā brīdī arī šīs sāks pārvērsties! Ievēroji, ka starp zvaigznītēm atkal ir paslēpušās divas adatas? Aha, tas atkal tērauda putns. Pārlidojām pāri Dienvidķīnas jūrai, jo tur plosās pirāti/teroristi, un tāpēc visi prāmji (vismaz tie, kas aprīkoti glābšanas vestēm) pārstājuši kursēt. Bet visu pārējo ceļu gan veicām pa zemi/ūdeni. Malači, ja? Vēl šajā kartē sāk parādīties vairāki kuģīši, un ne vienmēr gūgle ļauj novilkt maršrutu starp punktiem, kas neatrodas uz vienas salas, tāpēc dažas zvaigznītes ir tādas vientuļākas, nostāk no visām citām. Bet, nu, tur jau loģiku un secību tāpat var saprast, ja?

Viens komentārs rakstam “Maršruts

  1. Labdien,
    Paldies par atsūtītajiem aprakstiem, lai gan pati netaisos šādus ceļojumus veikt, bet izlasot un apskatot jūsu atsūtītos objektus jūtos kā virtuāli tur pabijusi. Kattreiz ar interesi izlasu un priecājos par jums un vēlu veiksmi tālākājā ceļojumā.

Raksti mums komentāru

Tava e-pasta adreses netiks publicēta.